– Mult de tot?

– Mult de tot.

– Și ai putea face totul pentru mine?

– Aș putea, afirm cu încredere.

– Dacă mă iubești mult de tot și zici că ai putea face totul pentru mine, atunci, te rog, să nu mă mai iubești.

– …

Te blestem să te îndrăgostești de mine însumează toate poveștile de dragoste imposibile. Oana Nour este o tânără care refuză, inițial, să fie fermecătoare, deoarece vrea ca nimeni să nu se îndrăgostească de ea. Dură, rece, imposibil de înțeles, Oana reușește să îl facă pe El să o iubească mai mult decât orice, deși l-a avertizat să nu o facă. Să nu cadă în capcana dragostei, deoarece ea nu poate iubi pe nimeni. Și totuși..

Cred că fiecare femeie se identifică, la un moment dat, cu Oana Nour. Autorul a reușit să traseze trăsăturile personajului feminin asemenea unei zeități, în ochii persoanei iubite, fapt ce subliniază ideea că frumusețea este relativă și e diferită în ochii fiecăruia.

Te blestem să te îndrăgostești de mine este un roman sublim, care, prin simpla narare a unei povești de dragoste (im)posibile, reliefează faptul că iubirea este o ciumă de care nu se moare, dar nici nu se trăiește. Nicolae Dabija este unul dintre puținii autori contemporani cărora nu le este teamă să abordeze subiecte dificile și sensibile, lucru care îl obligă pe cititor să se îndrăgostească iremediabil de scriitura sa.

Te blestem să te îndrăgostești de mine încapsulează povestea de iubire a cuplului primordial din Basarabia, poveste care este un soi de ac de siguranță, pilon de sprijin pentru ceea ce numim astăzi n-a fost să fie. Un adevărat poem epic, opera lui Dabija dobândește, pe parcurs, un lirism extraordinar, în care visezi, te pierzi și, într-un final, te regăsești. Exact ca-n viață.

0 0