Isaac Asimov">
Preludiul Fundaţiei de Isaac Asimov vol.6 carte online gratis .PDF

0

📖Carti PDF🎊 online gratis:🌸 Preludiul Fundaţiei de Isaac Asimov vol.6 carte online gratis .PDF📖🌟

Cărți pentru copii online gratis Preludiul Fundaţiei de Isaac Asimov vol.6 carte online gratis .PDF Preludiul Fundației (1988) (titlu original Prelude to Foundation) este un roman al autorului de literatură științifico-fantastică Isaac Asimov. Este penultimul scris de către Asimov în ordinea publicării și primul în ordinea cronologică a desfășurării acțiunii din Seria Fundația. În 1989, romanul a fost nominalizat la premiul Locus.MATEMATICIANCLEON I ― … Ultimul Împărat Galactic al dinastiei Entun. S-a născut în anul ll.988 al EreiGalactice, în acelaşi an în care s-a născut Hari Seldon. (Se presupune că data naşterii lui Seldon, pecare unii o consideră incertă, a fost modificată astfel încât să se potrivească cu cea a lui Cleon, cu carese spune că s-a întâlnit la scurt timp după sosirea lui pe Trantor.)Urmând la tronul Imperial în anul l2.0l0, la vârsta de douăzeci şi doi de ani, Cleon I a avut odomnie care a reprezentat o neaşteptată perioadă de linişte în acele vremuri frământate. Fărăîndoială, acest lucru se datorează priceperii de care a dat dovadă Şeful său de Stat Major, EtoDemerzel, care a evitat cu grija înregistrările oficiale, astfel încât se cunosc foarte puţine lucruri despreel.Cleon însuşi…ENCYCLOPEDIA GALACTICAToate citatele reproduse aici din Enciclopedia Galactică sunt luate din Ediţia cunumărul ll6, publicată in anul l020 după Primul Imperiu Galactic de către EncyclopediaGalactica Publishing co., Terminus, cu acordul editorilor, (n. aut.)

Acțiunea se petrece pe Trantor în timpul domniei Împăratului Cleon I. În timpul unei convenții matematice, Hari Seldon prezintă modul în care psihoistoria poate fi aplicată din punct de vedere practic. Aflând despre acest lucru, Împăratul Imperiului Galactic vrea să-l folosească pe Hari în avantajul său politic, dar audiența pe care i-o acordă acestuia îi dovedește că psihoistoria nu îi este de folos. Hari îl întâlnește pe reporterul Chetter Hummin, care îi dezvăluie că primul ministru al lui Cleon, Eto Demerzel, vrea să pună mâna pe el și îl convinge să fugă, pentru a face ca psihoistoria să nu fie doar teoretică, ci și practică. În acest scop, Hummin i-o prezintă lui Hari pe Dors Venabili. Cei doi reușesc să scape în ultima clipă din Universitatea Streeling, mutându-se în Mycogen. Aici, ei sunt primiți cu brațele deschise de conducătorul Sunmaster Fourteen și Hari începe lucrul la psihoistorie pornind de la cunoștințele pe care se presupune că le posedă mycogenienii. El ajunge să vadă mult-râvnitele microferme mycogeniene, care constituie sursa de alimente pentru aristocrație și pentru mycogenineni. Încercând să afle dacă în spatele căii mycogeniene se află vreo credință religioasă, Hari descoperă că ea se bazează pe altceva: pe istorie. Căutând mai departe în această direcție, Hari este dezamăgit: cartea care stă la baza istoriei mycogeniene revelează faptul că planeta de baștină a acestora se numește Aurora. Hari și Dors sunt la un pas de moarte când încearcă să găsească în „templul” mycogenian ceea ce ei suspectează a fi un robot. Hummin sosește în ultima clipă și îi salvează, ducându-i în sectorul Dahl, unde Dors își arată abilitățile de luptătoare cu cuțitul. În Dahl, cei doi fac cunoștință cu Raych (pe care Hari îl va adopta ulterior) și cu Yugo Amaryl (care va deveni partenerul lui Hari în dezvoltarea psihoistoriei). Către sfârșitul romanului, Hari, Dors și Raych sunt răpiți de agenții din Wye, un sector puternic situat la polul sud al Trantorului. În final, se dovedește că „Hummin” este, de fapt, chiar primul ministru al lui Cleon, Eto Demerzel, care nu e altcineva decât robotul R. Daneel Olivaw. Hari o suspectează chiar și pe Dors că ar fi robot, temă care va fi reluată ulterior în Înainte de Fundație

0 0