James D. Shipman">
James D. Shipman - Dincolo de sîrma ghimpata

+1

📖Carti PDF🎊 online gratis:🌸 James D. Shipman - Dincolo de sîrma ghimpata📖🌟

📚 "Dincolo de sârma ghimpată" de James D. Shipman este o poveste emoționantă și captivantă despre curajul și rezistența umană în fața adversităților extreme ale celui de-al Doilea Război Mondial.🌟

În toamna anului 1944, un grup de prizonieri de la Auschwitz-Birkenau, ajutați de câteva deținute din lagărul femeilor, plănuiesc să arunce în aer crematoriile și camerele de gazare - un semn al începutului unei revolte cu scopul de a elibera lagărul. Aproape două sute cincizeci de prizonieri sunt uciși în timpul luptelor, iar alți două sute vor fi împușcați după înfrângerea revoltei. Pornind de la fapte reale și o documentare amplă, James D. Shipman reușește să redea acest episod extraordinar din cel de-Al Doilea Război Mondial cu ajutorul ficțiunii.

Octombrie 1944. În încăperile sumbre ale crematoriului Auschwitz-Birkenau, prizonierul Jakub Bak muncește, încercând să nu fie observat de paznicii SS. Asemenea celorlalți prizonieri din Sonderkommando, Jakub a primit una dintre cele mai cumplite munci din lagăr: verificarea și sortarea hainelor celor uciși și mutarea trupurilor din camera de gazare în crematoriu. În acest infern, Jakub se agață de promisiunea pe care i-a făcut-o tatălui său - că va supraviețui indiferent de cost - și de puținele clipe petrecute alături de Anna, o prizonieră cu care se căsătorește pe ascuns. Inițial, revolta pregătită de cei din Sonderkommando îi pare lui Jakub un drum sigur spre moarte, însă curând își dă seama că este singura încercare de supraviețuire fizică și mentală în fața celei mai atroce manifestări a răului. Povestea de dragoste dintre Jakub și Anna, curajul ambilor și umanitatea lor nestirbită sunt formele acestei supraviețuiri, care demonstrează că viața poate fi biruitoare chiar și atunci când totul pare pierdut.

1 0