George Călinescu">
Enigma Otiliei de George Călinescu carte .PDF

+1

📖Carti PDF🎊 online gratis:🌸 Enigma Otiliei de George Călinescu carte .PDF📖🌟

George Călinescu (n. 19iunie 1899, București d. 12 martie 1965, Otopeni) a fost critic, istoric literar, scriitor, publicist, academician român, personalitate enciclopedică a culturii și literaturii române, de orientare, după unii critici, clasicizantă, după alții doar italienizantă sau umanistă. Este considerat drept unul dintre cei mai importanți critici literari români din toate timpurile, alături de Titu Maiorescu sau Eugen Lovinescu. Și-a semnat întotdeauna articolele ca G. Călinescu, după o modă destul de răspândită în perioada interbelică.

Romanul „Enigma Otiliei” este o carte citită cu sufletul la gură de generaţii întregi de tineri şi maturi, scrisă de unul dintre cei mai de seamă oameni de litere: G. Călinescu. Romanul este centrat pe enigma în care este învăluită Otilia. Pare o fată ciudată, aleargă la întâmplare, vorbeşte ciudat, are un aer misterios şi te face mereu să te întrebi ce ascunde. În capitolul x dă de înţeles cititorului că îl iubeşte pe Felix, iar în capitolul y se comportă de parcă nici nu l-ar cunoaşte. Eu l-am tratat ca pe un roman al jocurilor mintale atent dibuite, deoarece chiar aşa şi este.

Nu ai cum să nu iubeşti romanul! Uită tot ce ai fost învăţat la şcoală, uită cât de mult te-au plictisit şi chinuit orele, uită analiza literară la care ai adormit şi doar gândeşte-te cât de frumoasă şi misterioasă este „Enigma Otiliei” dacă îi dai o şansă.

1 0