Rodica Ojog-braşoveanu">
Al cincilea as- Rodica Ojog-Braşoveanu .PDF

+1

📖Carti PDF🎊 online gratis:🌸 Al cincilea as- Rodica Ojog-Braşoveanu .PDF📖🌟

Al cincilea as de Rodica Ojog-Braşoveanu citește online gratis .pdf

Al cincilea as este un roman cu intrigă istorică, scris in cel mai autentic limbaj arhaic. Întîlnim toate ingredientele unui roman politist captivant, care va va ține în suspans pînă la finalul cărții.

Deşi ne aflăm abia la sfârşitul lui august, e frig. Constat cu satisfacţie că nu sunt singura femeie care şi-a pus taiorul. Mă opresc la cofetăria Kluger şi cumpăr un cornet cu castane glasate. E numai un pretext. Îmi place interiorul, scaunele vieneze cu spătar de paie, măsuţele rotunde de marmură, borcanele uriaşe de pe tejghea cu bomboane acre. Deasupra rafturilor, tronează important un portret. Habar n-am al cui e, însă-i limpede pentru oricine că tipul a reuşit tot ce şi-a propus. Miroase plăcut a mentă şi esenţă de brad. Vechile arome de vanilie şi aluat franţuzesc au dispărut de mult.

Madam Kluger, pufoasă, apretată şi cu genele atât de albe încât par udrate cu zahăr, îmi face un cornet artistic şi mă întreabă îngrijorată:

— Ce se mai aude, Fräulein Savu? Vin? Îi o frică, tremură între mormanele de prăjituri şi fursecuri falsificate

— războiul a falsificat totul, numai lacrimile au rămas autentice

— tresare la orice zgomot, şi-a instalat la vitrină un oblon de tablă ondulată.

De fapt, neliniştea a cuprins întreg oraşul, atmosfera vibrează. Nemţii nu mai ies decât în grupuri, evită străzile mărginaşe, bătrânii au pierit din parcuri, tinerii de pe Corso. La aproape fiecare fereastră, zăreşti câte un chip circumspect strecurând priviri prudente din spatele perdelei. Oamenii par grăbiţi, chiar şi slujnicele, bărbaţii au o expresie ciudată de nerăbdare. Nerăbdare şi încă ceva…

1 0