Vladimir Nabokov">
eBook- Lolita de VLADIMIR NABOKOV carte .PDF

0

📖Carti PDF🎊 online gratis:🌸 eBook- Lolita de VLADIMIR NABOKOV carte .PDF📖🌟

Descarcă onlin gratis cărți interzise eBook- Lolita de VLADIMIR NABOKOV carte .PDF

Din cauza subiectului sau extrem de socant – pasiunea morbida a unui barbat matur pentru o fetita de doispre­zece ani –, romanul Lolita a fost respins de editori, fiind publicat in Statele Unite abia dupa aparitia sa in Franta. Construita pe schema mitologica a povestirilor cu fauni si nimfe, Lolita este insa, inainte de toate, un poem de dragoste inchinat limbii engleze si posibilitatilor sale expresive.

Poveste a iubirii obsesive si blestemate a lui Humbert Humbert pentru nimfeta Dolores Haze, capodopera lui Vladimir Nabokov a fost, pe rind, carte interzisa, roman scandalos, obiect de cult, pentru a deveni apoi un roman clasic al secolului XX.

Cartea a stat la baza a doua celebre ecranizari, prima in regia lui Stanley Kubrik, cu James Mason in rolul principal, a doua sub bagheta regizorala a lui Adrian Lyne, cu Jeremy Irons in rolul lui Humbert Humbert.

Romanul „Lolita”, ca multe altele, a dat naştere unei controverse foarte puternice în momentul apariţiei sale din cauza subiectului pe care îl avea: iubirea unui bărbat pentru o tânără minoră. Deşi fata nu era vreun înger căzut din Cer, şi nici bărbatul vreun călugăr dintr-un schit –din punct de vedere al abilităţilor morale ale fiecăruia- romanul şochează prin acest subiect, dar îl şi dezvoltă într-un fel necompromiţător pentru cititor. Este una dintre lecturile pe care oricine trebuie să le parcurgă, unde psihologia umană este observată în cele mai adânci şi ascunse gânduri, mai ales legate de noţiunea de senzualitate şi interzis.

0 0