-2

📖Carti PDF🎊 online gratis:🌸 Fata din înregistrare-JAVIER CASTILLO .PDF📖🌟

Scrii recenzii și citești cărți online gratis 🥶 Fata din înregistrare-JAVIER CASTILLO .PDF

😱 JAVIER CASTILLO- cărți de citit online gratis .PDF

Original: La Chica de Nieve [The Snow Girl]

Fata din înregistrare – un subiect interesant, o execuție stângace

Deși mi l-am dorit tare mult, în sufletul meu se simțeau deja primele „sunete” de luptă. Nu prea mă uit la seriale, filme sau ecranizări care au la bază cărți, mai ales dacă știu că vor fi traduse și vor apărea și la noi în țară. Când aleg să mă uit la un serial, atunci sigur mă uit în timp ce fac și altceva. Asta ca să înțelegeți de ce nu am răbdare pentru a viziona sezoane lungi. Am navigat pe o platformă de streaming și am găsit serialul Fata din înregistrare pe un loc fruntaș în Top 10 cele mai urmărite seriale astăzi în România. Deși nu mă împac eu cel mai bine cu filmele și cărțile premiate, am zis să-l încep, convinsă fiind că îl voi abandona rapid.

Nu am făcut-o, ba chiar l-am terminat pe tot într-o singură zi. Bine, sunt și undeva la șase episoade sau așa. Țin minte că mi-am spus: „ce carte faină ar ieși din scenariul ăsta.” Acum să nu mă certați. Nu am citit nici detaliile despre film, nu am căutat nici să văd dacă are la baza vreo carte. M-am bucurat de el în timp ce lipeam pietricelele la tabloul cu diamond painting și am rămas cu semne de întrebare atunci când am ajuns la final.

Fata din înregistrare – mister și nu prea

Primele pagini le-am citit tot încercând să caut asemănări și diferențe între carte și serial. Mi-am dat seama că nu este drept nici pentru munca autorului, nici pentru cei care s-au ocupat de producția serialului și am luat-o de la capăt. Am „uitat” ce am citit și am privit totul dintr-o perspectivă nouă. Mă știți deja, sunt mare amatoare de thrillere/romane polițiste și caut senzaționalul din fiecare poveste citită.

E drept, puține romane mă mai pot surprinde în adevăratul sens al cuvântului, dar încă pot aprecia punctele slabe și punctele forte ale romanelor pe care le aleg. Mi-a plăcut mult subiectul ales de autorul Javier Castillo, dar nu m-au mulțumit nici explicațiile anumitor comportamente, nici elementele introduse mult prea devreme în acest mecanism, nici replicile personajelor.

Anumite note și paragrafe au fost parcă niște încercări repetate ale autorului de a-și impresiona publicul cititor cu noțiunile pe care le cunoaște. În loc să vină aceste descrieri natural și firesc peste noi, parcă nu au făcut decât să sublinieze strădania autorului de a capta și reda farmecul anilor ’90.

O răpire, o familie distrusă și-o jurnalistă inteligentă

Nu știu dacă mi s-a mai întâmplat asta în ultima vreme, dar Miren – cea care a fost unul dintre pilonii principali ai poveștii – mi-a devenit antipatică pe parcurs. Și nu ea ca personaj, ci lumina în care autorul a ținut să o învăluie. Miren pare că a coborât din tiparele omului perfect, e cea mai cea și împarte dreptatea peste tot, la orice pas. Nu are rost să vă spun că nu am fost deloc de acord cu multe dintre lucrurile gândite și făcute de tânăra Miren. Am apreciat-o doar pentru perseverența ei în cazul micuței Kiera Templeton și pentru inteligența nativă pe care o demonstrează uneori.

„O desfășurare uimitoare de resurse narative de o calitate literară garantată.“ Zenda Libros

Mi-e foarte greu să „rod” precum un șoricel marginile acestui roman si să tot evit să pun punctul fix pe ce m-a deranjat. Sunt sigură că mulți dintre voi veți citi cartea și nu vreau să vă stric cumva bucuria lecturii. Vă spun că totul devine previzibil mult prea devreme, o singură întrebare rămânând să planeze pe deasupra întregului ansamblu de minciuni. Cred că autorul a avut suficiente momente și elemente pentru a spori factorul surpriză și a răsturna pe dos întregul carusel.

Dar, probabil fiind la rându-i vrăjit de schița creionată, a ales să dejoace planurile personajelor mult prea devreme și castelul de cărți de joc s-a dărâmat rapid. În loc să folosească răpirea fetiței ca un pământ tare, o temelie solidă pe care să așeze întreaga construcție, a săpat încet și sigur o groapă în care s-au „scurs” toate elementele cheie.

Fata din înregistrare – o căutare continuă și o așteptare dureroasă

Unul dintre cele mai negre coșmaruri pentru un părinte este să-i fie răpit copilul. Micuța Kiera Templeton dispare chiar înainte cu o zi de a împlini trei ani și lumea părinților săi este complet întoarsă pe dos. Fuseseră împreună toți la o paradă care ar fi trebuit să le aducă bucurie. Însă, în mijlocul mulțimii zgomotoase și pe o ploaie puternică și rece, Kiera este răpită.

Indiciile prea puține și cazurile prea numeroase i-au făcut pe polițiști să renunțe treptat la ancheta răpirii micuței și părinții ar face orice pentru a păstra cazul deschis. Cumva, pentru ei asta era sinonim cu speranța. La cinci ani după dispariția micuței, chiar de ziua ei de naștere, părinții primesc acasă, în poștă, o casetă cu o înregistrare scurtă. Câteva cadre care nu făceau absolut deloc locul ușor identificabil și o fetiță care se juca lângă o casa de păpuși. Sunt convinși că este Kiera și nu înțeleg de ce le-a fost trimisă înregistrarea.

Așa că, în disperare de cauză, apelează din nou la poliție și la singurul om care nu renunțase niciodată să o caute: Miren Triggs.

Fata din înregistrare – speranță sau dulce amăgire?

Povestea tot face salturi în timp și mi s-a părut că autorul amestecă total lucrurile și unele elemente au venit în contradictoriu. La început nu am înțeles nici de ce a ales să-și plaseze acțiunea în America (serialul este spaniol, numele locurilor și personajelor fiind și ele adaptate), dar am priceput că plaja fărădelegilor din America i-au permis să jongleze cu anumite aspecte.

Așa cum v-am spus mai sus, subiectul este unul grozav și povestea ar fi fost una de excepție dacă punctele cheie i-ar fi fost mânuite cu mai multă pricepere și atenție. Mai există un volum și tare sunt curioasă dacă va fi tradus și la noi. Chiar aș vrea să mai citesc ceva de la autor și să simt dacă personajele au evoluat sau nu.

0 2