Anna Reid">
eBook- Leningrad. Tragedia unui oraș sub asediu 1941-1944 de Anna Reid carte .pdf

0

📖Carti PDF🎊 online gratis:🌸 eBook- Leningrad. Tragedia unui oraș sub asediu 1941-1944 de Anna Reid carte .pdf📖🌟

descarcă cărți noi online gratis Leningrad. Tragedia unui oraș sub asediu 1941-1944 de Anna Reid descarca cartea gratis .pdf

Când Hitler a atacat Uniunea Sovietică în iunie 1941, intenționa să cucerească Leningradul înainte de a se întoarce împotriva Moscovei. Rezistența sovietică l-a forțat să schimbe tactica: cu trupele sale de avans la doar treizeci de kilometri de centrul istoric al orașului, a decis în schimb să-l înfometeze. Folosind agende noi disponibile și înregistrări guvernamentale, Anna Reid descrie coborârea unui oraș în iad – întreruperea alimentării cu electricitate și apă; temperaturi sub zero; consumul de animale de companie, clei de tamplarie si crema de fata; morții au rămas neîngropați acolo unde au căzut – dar și rezistența extraordinară, vitejia și sacrificiul de sine, în ciuda cruzimii și indiferenței Kremlinului.

La doar 11 saptamani dupa ce Hitler a atacat Uniunea Sovietică, armata germană a încercuit Leningradul (astăzi Sankt Petersburg). Orașul a ramas sub asediu doi ani și jumatate, timp în care au pierit peste 700 000 de oameni, adica unul din trei locuitori. Folosind informații din jurnale, memorii și rapoarte oficiale, Anna Reid oferă o descriere amănunțită a vieții din timpul blocadei, insistînd pe lipsa alimentelor, a apei și a combustibilului, pe alienarea sentimentelor și a legăturilor de familie, dar prezentînd și fapte de curaj și sacrificiu de sine.

Autoarea încearca să ofere răspuns la întrebari precum: Cine poartă vina pentru numărul mare de morți, Stalin sau Hitler? De ce orașul nu s-a predat și nici nu a cazut pradă anarhiei? Cine avea drept de viață și de moarte asupra locuitorilor?

Impresionantă prin originalitatea și stilul său, oferindu-ne și imagini-document elocvente, cartea Leningrad. Tragedia unui oraș sub asediu ne ajută să intelegem mai bine firea umană și o epoca istorica.

0 0