Kevin Dutton">
eBook-INŢELEPCIUNEA PSIHOPAŢILOR – KEVIN DUTTON .PDF

0

📖Carti PDF🎊 online gratis:🌸 eBook-INŢELEPCIUNEA PSIHOPAŢILOR – KEVIN DUTTON .PDF📖🌟

Descarcă online gratis cărți ,,Motivație și succes,, eBook-INŢELEPCIUNEA PSIHOPAŢILOR – KEVIN DUTTON .PDF

ÎNŢELEPCIUNEA PSIHOPAŢILOR

Profesorul Kevin Dutton este psiholog cercetător la Centrul Callevapentru Cercetarea Ştiinţelor şi Evoluţiei Umane, Magdalen College,Universitatea Oxford şi membru al Societăţii Regale de Medicină şi alSocietăţii pentru Studiul Ştiinţific al Psihopatiei. Este, de asemenea, şi autorulmult apreciatei cărţi Flipnosis: Arta de a convinge într-o fracţiune de secundă.În prezent, trăieşte în Cotswolds.

Al său propriu lăcaş îşi este mintea Şi doar ea poate, din Rai un Iad şi-un Iad din Rai Să facă.

Tatăl meu a fost un psihopat. Sună un pic ciudat să spun acest lucru acum, privind înapoi, dar a fost, nu am nicio îndoială în acest sens. Era fermecător, neînfricat, nemilos, dar niciodată violent şi avea cam atâta conştiinţă cam cât avea lada frigorifică a lui Jeffrey Dahmer. Nu a omorât pe nimeni, dar cu siguranţă a dat câteva lovituri. Ce bine că genele nu înseamnă totul, nu-i aşa? Tatăl meu avea o abilitate extraordinară de a obţine exact ceea ce îşi dorea, de cele mai multe ori, doar făcând o remarcă obişnuită sau un simplu gest expresiv. Oamenii obişnuiau să spună că semăna cu Del By, ceea ce era adevărat, dar se şi comporta ca personajul în cauză, ceea ce, din nou era adevărat (personajul original era comerciant ca şi tatăl meu). Nebuni şi cai părea filmul vieţii familiei Dutton. Îmi amintesc că odată îl ajutam pe Tata să vândă nişte calendare în piaţa Petticoat Lane, în East End, Londra. Aveam 10 ani la vremea aceea şi era o zi de şcoală. Calendarele erau de colecţie şi aveau doar 11 luni. – Nu le poţi vinde, am protestat. Lipseşte luna ianuarie! – Ştiu, mi-a răspuns, de-aia am uitat de ziua ta. – Aveţi şansa unică de a achiziţiona un calendar cu 11 luni, oameni buni … Beneficiaţi de oferta specială, cumpăraţi două la preţ de unu’, iar anul viitor scăpaţi gratis de o lună în plus … Am schimbat sorţii. Întotdeauna am zis că Tata avea aproape personalitatea ideală pentru vremurile moderne. Nu l-am văzut niciodată panicat sau să îşi piardă controlul. Nu l-am văzut vreodată să-i sară muştarul şi, credeţi-mă, au fost destule ocazii când ar fi putut să o facă. „Se spune că, la oameni, frica reprezintă mecanismul de supravieţuire împotriva prădătorilor”, mi-a zis odată, „dar, în prezent, nu vezi tigrii prăduind în jurul intersecţiei Elephant cu Castle, nu-i aşa, băiete? Avea dreptate, nu văzusem niciunul, poate doar câţiva şerpi, dar cu toţii ştiam cine erau ei. Vreme îndelungată am crezut că motto-ul Tatei – Azi aici, mâine vândut – era ca toate celelalte din branşă, asemănător tuturor bazaconiilor pe care obişnuia să le vândă. Dar azi, după atâţia ani, mi-am dat seama că se ascunde un adevăr biologic profund în ceea ce spunea bătrânul. De fapt, el a anticipat cu mare precizie poziţia adoptată de psihologii evoluţionişti moderni. Se pare că la noi, la oameni, frica s-a dezvoltat într-adevăr ca o reacţie a mecanismului de supravieţuire împotriva prădătorilor. De exemplu, maimuţele cu leziuni ale amygdalei, biroul de sortare emoţională al creierului, fac lucruri extrem de stupide, cum ar fi să prindă cobre.

0 0