Burhan Sönmez">
Burhan Sönmez - Piatră și umbră .PDF

Burhan Sönmez - Piatră și umbră .PDF

0

📖Carti PDF🎊 online gratis:🌸 Burhan Sönmez - Piatră și umbră .PDF📖🌟

🤨 Cărți și recenzii de cărți online gratis Burhan Sönmez - Piatră și umbră .PDF 👈

Aceasta este povestea lui Avdo, meșter fauritor de pietre de mormânt, a cărui existență traversează istoria modernă a Turciei. Călătoria vieții lui se împletește cu a multor personaje ce ilustrează diversitatea religioasă și culturală a Turciei: creștini, musulmani sunniți, alaviți, turci, kurzi, armeni. Istoria lui Avdo începe în orașul Mardin, unde micul orfan cânta pe străzi pentru a-și câștiga existența, și unde este adoptat de un meșter fauritor de pietre de mormânt, care-l învață meserie. Pietrarul-cântăreț va cunoaște dragostea, nefericirea, prietenia adevărată, moartea celor apropiați, traiul sub regim politic, dar va învăța să-și păstreze umanitatea în solitudinea cimitirelor, acolo unde spiritele sunt prinse între piatră și umbră, între materie și istorie.

Burhan Sonmez devine pentru Turcia ceea ce Gabriel Garcia Marquez este pentru Columbia sau Naghib Mahfuz pentru Egipt. - T 24

Se va vorbi foarte mult despre acest roman, care va rămâne unul actual pentru ani și ani de acum înainte. - Yeni Yasam

Piatra și umbră este o istorie neoficială a Turciei... E un text cu multiple ferestre și cu foarte multe perspective, în care curgerea timpului este întreruptă de o structură dinamică, plină de zigzaguri. Deși romanul urmează un traseu emoțional și se îndreaptă spre o finalitate romantică, autorul așază cu exactitate realitățile istorice pe harta narativă. - Gazete Duvar

Principalul scop al acestui roman este să scoată la lumină, cu puterea literaturii, toate traumele uitate și reprimate. Intriga meticulos întrețesută a romanului lui Sonmez dă naștere unei interpretări moderne a 1001 de nopți sau a Decameronului. - Birgun

0 0